29 Ağustos 2014 Cuma

Tibet deyimleri "Dağlar kadar sıcak"


Yapılan incelemeler sonucunda bu deyimin dilimizde tam karşılığı olmadığına kanaat getirilmiştir. Konuyla ilgili facebookta forum dahi açılmıştır (Bununla ilgili yazışmalar aşağıda ilginize sunulacaktır).



Bu deyim her gece yatmadan önce Tibet'e süt hazırlanma aşamasında kullanılır.

Tibet her gece bıkmadan sütünün sıcaklığını "Dağlar kadar sıcak" deyimiyle tarif eder. Annesi bunun "çok sıcak" anlamına geldiğine kanaat getirmiş olsa da; çok sıcak içime sunulan süt bu sefer "bu fazla sıcak olmuş!" nidalarıyla geri püskürtülmüştür. Bu durumda annenin tahminleri suya düşmüş, konuyu çözebilmek için facebookta forum başlatmıştır.

Forum sonucunda deyimle ilgili ortaya çıkan tahminleri aşağıda ilginize sunuyoruz.
Sizin de tahminlerinizi/bilgilerinizi bizimle paylaşmanızı bekliyoruz...

:)))))

  • Hülya: Anlamı bilemedim ama dağlar kadar tatlı desem :)
  • Pınar: Dağlar kadar büyük, çok???
  • Bilgen: Bence kendisi ağaçların sık sık olmasından yola çıkarak ve yeşilliği sadece Karasu'da yazları gördüğü için böle bir çıkarım yapmıştır. Yeğenimin beyin yapısı ve hayatı algılaması teyzesi gibi biras normalin dışındadır, ama hayatı sever ve hayatla uyum içindedir... Saygılar...
  • Tunç: "Dağlar gibi çamaşır birikti" cümlesinden hareketle "çok" anlamında kullanılmaktadır. Şair burada, dağların yüksek olmasından dolayı hiçbir şeyin ona gölge düşüremediği ve hep güneş altında kaldığından sıcak olduklarını varsayıyor.
  • Ayhan: Çok sigara içtiğin için dağa çıkarken biryerinden solumaya başlarsın bi ateş basar sıcak olur ya onu diyor adam :)))
  • Sait: Yanardağdan bahsediyor. Anlamamışsın annesii...   

8 yorum:

  1. Tibet çocuklar duymasındaki havuça mı benziyor yahu yoksa bana mı öyle geldi :D

    YanıtlaSil
  2. ona benzeten çıkmamıştı ama Haribo reklamındaki bir ufaklığı Tibet zanneden çok oldu Emrah :)))

    YanıtlaSil
  3. Facebook'ta da okuduğumda "dağlar dağlar..." diye mırıldanmaya başlamıştım, şimdi yine başladım :D
    Ben hiç bir zaman çözemiyorum çocukların dilini, hele bu ara ;)

    YanıtlaSil
  4. Bir işletme kredisi için arıyorsunuz? kişisel kredi, ev kredisi, araba kredisi, öğrenci kredi, borç konsolidasyonu kredi, teminatsız krediler, girişim sermayesi, vs .. herhangi bir sebep ya da bir banka veya mali kurum tarafından bir kredi reddetti olmuştur. Ben işletmeler ve bireyler için% 3 faiz oranı kredi düşük ve uygun faiz oranı, bir james parker, ben özel bir kredi duyuyorum. ilgi olurdu? Bize bugün ve bugün sizin kredi almak: happyloanlink@outlook.com

    YanıtlaSil
  5. hani yaz aylarında dağ havası insana sıcakta bir serinlik hissi verir ılık ılık gelir ya... ılık süt demek istemiş olsa gerek kanımca ..

    amma felsefe yaptım ya la..

    tabi çok geç bir yorum oldu ama epeydir ihmal ettiğim blog okuma işine giriştim de bu gece sıradan gidiyorum
    o bakımdan
    ikinizi de cörrk diye öptüm ayrıca

    YanıtlaSil
  6. Selam Sibel,
    Ben bıraktığımdan bu yana Tibet bomba olmuş. zaten cool du.
    "Dağlar kadar sıcak" bilmecesini çözemedim ama Ayhan ın yorumu kopardı beni :)

    YanıtlaSil

  7. Aninda çevrimiçi kredi, bugün% 100 güvenli / garantisi bana e-posta. Privateloaninvestment@hotmail.com whatsapp'da beni ekle +917338386140

    YanıtlaSil