22 Nisan 2010 Perşembe

Başım ağrıyor!

Dün nörolojiye gittim nihayet.
Teşhis tahmin ettiğim gibi oldu "Stres".



Gittiğim ünlü bir doktor. Yani doktor olarak ünlü değil, televizyonlardan tanıdığınız biri "Elif Ilgaz". Kendisi Acıbadem Maslak Hastanesi'nin nöroloji bölüm başkanı imiş meğer. Tercih etmemin sebebi bu oldu.

Yaklaşık 35-45 dakikalık süren muayenenin 3/2'lik bölümü sorularla geçti. Ağrının ne zaman başladığını, hangi aralıklarla tekrarladığını, özellikle ortaya çıktığı bir durum var mı, vs... Sonunda 5 dakika bile sürmeyen bir muayene yaptı. Açıkçası o muayeneden ne sonuç çıkardığını çok merak ediyorum ama soramadım. Nöroloji uzmanlarının genel yapısı mıdır nedir, pek güleç yüzlü değildi. Arada bir sanırım bana ayıp olmasın diye güldü o kadar. Geçen sene gittiğim doktorda öyleydi.

Bütün bu sorulardan ve muayeneden sonra bana yaklaşık olarak şunları söyledi:
Belli ki bu ağrılar sende çok üzüldüğün zaman, çok stresli olduğun zaman, canın yandığı zaman (duygu anlamında) ve benzeri durumlarda ortaya çıkıyor. Bu yüzden ağrını tedavi etmem mümkün değil! Ama gerginliğini azaltabilirim ve ağrını kontrol altına alabilirim. Bu tedavi için vereceğim ilacı, vereceğin tepkiye göre 6-9 ay arası kullanman gerekebilir. Bu sürenin sonunda yine ağrıların olabilir ama dediğim gibi kontrol altına almış oluruz ki bu da şimdiki kadar şiddetli ağrıların olmayacağı anlamına gelir. Bu süre zarfında bana gelmene etken olacak kadar şiddetli ağrıların olsa bile dayanabileceğin son noktaya kadar dayan. Ağrı kesici almamaya gayret et. Ağrı kesiciler adı üstünde ağrıları keserler ama ağrıların devamına neden olurlar. Böyle bir durumda tekrar bana gel ve ne yapabileceğimize bir bakalım.

Sonuç olarak dostlar; bundan böyle her durumda 32 dişim ortada gezmem mümkün. Artık antidepresanlı bir kadınım...

33 yorum:

  1. ben en onemlı ılacın
    hayatında senı en mutlu eden seylere daha cok yonelmen

    stres yaratıcı seylerı olabıldıgınce uzakta bırakabılmen

    daha cok acık havada kucuk yuruyusler yapıp stres atabılmenle
    yenecegıne ınanıyorum
    cok gecmıs olsun

    YanıtlaSil
  2. ya biz bu stresten ne zaman ve nasıl kurtulacağız :(
    çok çok geçmiş olsun, umarım stres minimuma iner fazla kullanmana gerek kalmaz :)

    YanıtlaSil
  3. Stresi kontrol almayi hepimiz ogrenmeliyiz. dun aksam izledigim bir programda kaygi ve stres arasindaki farki anlattilar. kaygi; ihtiyaçlarinin karsilanmasi gerektigini hatirlatici bir anlam tasirken, stres bu ihtiyaclarin karsilanamayacagi ihtimalinin uzerine yogunlasmakla ilgiliymis. yani kaygı normalken stres zararlı ve yersiz demek oluyor. kendimize vermemiz gereken mesaj da bu yonde olmalı. ihiyacımızın karsilanacagina dair olumlamalar gibi...

    YanıtlaSil
  4. Olsun kuzucuğum sen ilaçlarını dikkatli kullan. Seni seviyordum 32 dişini görürsem daha da çok severim:))
    Güzel miydi bari kadın gerçekten?

    YanıtlaSil
  5. Dün bende bir Dr. gitsem ve bana da bu tarz bir ial. verse acaba fayda eder mi diye düşünmedim değil :(

    çok geçmiş olsun canımcımm..

    YanıtlaSil
  6. Offff ki offf ...
    Canım aslında şükür diyelim yine de, kalıcı birşey gibi görünmüyor senin adına sevindim aslında..Stres tüm hastalıkların başı biliyorsun,uzak kalmaya çalış bakalım.Dilerim çabucak atlatırsın.Unutma sen güçlü bir kadınsın,aklındakilerde bir kovalamaca oyna bu ara, uçurumdan at aşağı onları derin bir ohhh çekkk..öpüyorum seni tekrar geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  7. maalesef çağımızın hastalığı stress.. bizi mutlu edecek şeyler azaldıkça hayatta yerine yenilerini koymak gerek bence, mesela yeni bir hobi belki iyi gelebilir :))

    YanıtlaSil
  8. tercihin iyi olmuş. Önemli bir durum olmadığına sevindim. Tekrar geçmiş olsun minnoşun annesi.

    YanıtlaSil
  9. geçmişler olsun, ama kim değil ki antidepresanlı bu devirde?

    YanıtlaSil
  10. ah o stres yokmu. panik atak mı olmadım, kurdeşen mi dökmedim, tırnağımdan saç diplerime kadar sedef mi olmadım. sonra rahata erdim. antidepresan kontrol altına almak için en iyi çare bence Sibelcim. Başlarken ve bırakırken az bir sıkıntısı oluyor ama faydası daha çok. Çook geçmiş olsun Sibelcim, geçsin gitsin inşallah.

    YanıtlaSil
  11. Hepimizde var sıkma canını
    geçsin gitsin sibelim

    YanıtlaSil
  12. canım fotoğrafın çok hoş: ))
    çok rahatlamış gözüküyorsun ;-P

    YanıtlaSil
  13. Sibelim tüm hastalıkların kaynağı da biziz ilacı da biziz.Mümkün olduğunca seni mutlu eden şeylerle uğraş derim ben..Hiç bir şeyi takma.

    YanıtlaSil
  14. ne demek gülüm sofralar senin itin olmuş
    sen yeterki gel iki tek attımı ne stres kalır ne başağrısı:))

    YanıtlaSil
  15. Benim de gerginliğe bağlı sırt ağrılarım için önermişti doktor... Emziriyordum o zaman istemedim... Sonra da bir daha gitmedim... Yani her birimiz bir anda antideprasanlı bir kadın olabilir:) Takma kafanı yani... 32 dişinle birlikte güzel günler diliyorum:)

    YanıtlaSil
  16. 32 dişle daha bir güzel olacaksın emin ol, her daim gül, her daim güldür etafındakileri.. sevgiler canım

    YanıtlaSil
  17. öykücüm teşekkür ederim. söylediklerini yapmak istiyorum aslında ve hatta yaptığıma inanıyordum ama başaramamışım demek ki :)

    Baharcım bilmiyorum ki :( inşallah...

    ne kadar olumlu olmaya çalışıyorum biliyorsun Bestecim... olumlu olmaya çalışmakta ters etki yaratıyor bazen demek ki...

    Yaşlanmış be Elifim, üstelik benim boylarımda bir hatun, uzun olur diye beklemiştim :)
    hemi de ben de seni çok seviyorum :D

    Melikecim, yaz geliyor, bulunduğun yerin bu konuda sana çok faydası olur inancındayım :)

    Nehirccem, teşekkür ederim. bakalım, biraz destekle atacağım sanırım :)

    Nilaycım, isterim ama fırsatım olur mu bilemiyorum, bir de ne yapmak istediğimi :P

    Ünverim, teşekkürler...

    Yasemincim, haklısın ama yine de canı sıkılıyor insanın işte. gerçi beklediğim sonuçtu zaten...

    Şeker Pembem evet okumuştum hikayeni. Neyseki atlatmışsın. inşallah canım...

    Nazım Pekim, inşallah, inşallah...

    eheheeheee, tam hatırlamıyorum ya Onur ya Beste çekmişti o fotoğrafı, bu konuya cuk oturdu :D

    Çikolatam, doğru söylüyorsun. Uğraşmasam, mesela sen pasta yapsan da yesem ben :P

    NazımPekim, haklısın valla :))))

    Özlemcim, ilacın sayesinde zamanla takmayacağımı sanıyorum :))) teşekkür ederim...

    Hilalcim, inşallah canım...

    YanıtlaSil
  18. Canım benimciddi bi rahatsızlık yokya önemli olanda o zaten..Sen 32 dişi bırak bademciğin hatta mideni gösterene kadar şen kahkahalar at bak bakalım o antidepresana ihtiyaç kalıyormu:))))Bi ara sana özelden mail atıcam baş ağrın devam ederse unutturma olurmu!!

    YanıtlaSil
  19. Eylemcim, zaten gülüyorum aslında ya, dile getirmediklerim böyle çıkıyor sanırım. devam ederse sana muhakkak haber vereceğim canım, merak etme :)

    YanıtlaSil
  20. ben de fotoğraftan stresli göründüğünü söyleyecektim oysa bırrrrr korktum kıs:)
    ben evleneceğim zamanlar depresyona girmiştim:)
    hoş ben bir balık olarak her an depresyone meyilliyim ama:)
    geçmiş olsumn canım benim :)ağzın kulaklarda başın yastıkta gezersin artık:)
    tuza dikkat et o zaman işlaçların kilo aldırmasın sonra benim gibi

    YanıtlaSil
  21. geçmiş olsun,bol stressiz sağlıklı günler diliyorum...

    YanıtlaSil
  22. çok geçmiş olsun! ya da takma kafana mı demeliyim!

    YanıtlaSil
  23. merhaba

    geçmiş olsun öncelikle, bende gitmiştim Elif Ilgaz'a bundan 4 yıl önce Bakırköy Acıbadem Hastanesinde ,aynı şekilde muayene etmişti anlattıklarınız yabancı gelmedi hiç,

    YanıtlaSil
  24. geçmiş olsun sibelcim,baş ağrısı ben de çekiyorum sık sık,sağ tarafta belli bir noktada.Bir de eğer kullanıyorsan aklında olsun doğum kontrol hapları da baş ağrısını tetikliyor yan etki olarak.

    YanıtlaSil
  25. senin o güzel yazıların bende seratonin artışına neden oluyor ,söyliyeyim.

    bol bol çikolata yesek şöyle karşılıklı :)

    YanıtlaSil
  26. Tibet'in annesi, çok ama çok geçmiş olsun... Kapı dışarı edelim bu stresi de baş ağrısını da:(

    YanıtlaSil
  27. geçmış olsun canım,uzme kendıni.

    YanıtlaSil
  28. Gidilen her doktor mutlak surette ilaç yazıyor ve bir nörologun antidepresan yazmadığı görülmemiş. Bir kere yan etkileri çok fazla. Öncelikle ve kesinlikle uyku hali gibi bir durum oluşuyor.Ve bu benim hiç hoşlanmadığım bir şey.
    Bence doğal tedavilere yönelmelisin. Bir de saçın tam kurumamışken açık havaya çıkma (bunu blogumda cevap olarak yazmıştım sana).Baş ağrısının en önemli nedenlerindendir.
    Geçmiş olsun diyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Çikolata yemek müthiş bir baş ağrısı nedeni ya da tetikleyicisidir..
    Buna da dikkat et istersen..

    YanıtlaSil
  30. hay Allah söylediklerine sevinmek lazım aslında, çok çok önemli ciddi bir hastalık yokmuş, yaz geliyo belki sen de iyi hissedersin, açık hava, açık pencereler, kasvetli havalar gider iyi olur di mi ?
    yaa bibet yapar bir sürü şaklabanlık o 32 diş hep meydanda olur bak görürsün :)

    YanıtlaSil
  31. merhabalar çok geçmiş olsun bende de vardı sürekli bir başağrısı.beyin emarı bile çekildi ve bir problem çıkmadı tüm tahliler temiz çıktı.En son doğum kontol hapından kaynakladığını anladık.kullanmayı bıraktım .Şu anda daha iyiyim.

    YanıtlaSil
  32. bunlar bana da hic yabanci gelmedi. icmeyin o ilaclari...

    YanıtlaSil
  33. stresi şehir hayatında ked,m,zden uzak tutmamız çok mümkün olmasa da ciddi bir şey çıkmaması sevindiri geçmiş olsun tekrardan

    YanıtlaSil